اندر حكمت ادغام وزارتين

زبان دراز

آیینه یزد

از آنجا كه هيكل فربه و دور شكم از قلنبه نتيجه‌اش سكته و سقوط سلامت است دولت هم سريعاً براي حفظ سلامت پيشگيري از سقوط! خود فكر كرد كه لاغر و كوچك شود فلذا مقرر شده است وزارتخانه‌ها را سريعاً در دستگاههاي يك و دو سه ( افشره‌گيري) كرده معجوني به شرح زير درست كند:


وزارت نفت را در برق ادغام نمايد و در دستگاه ريخته و از طرف ديگر وزارت انرژي تحويل بدهد، منتهي نمي‌دانم آيا پيش بيني كرده‌اند كه اگر گاز نشت كرد وكليد برق را زديم فيوز مي‌پرد؟ خدا نكرده !


از آنجا كه مقرر است وزارت راه سابق از وسط وزارت مسكن بگذرد اگر خداي ناكرده اشتباهي لدرها و بولدزرها افتادند به جان اتاق (دو ايراد داره) چه اتفاقي مي‌افتد ؟


يا چون آن وزير (رفاه مند) در معجون رفاه غرق شد و يا وزير ورزش و جوانان به سرنوشت جوانان و اوضاع ورزشي مملكت يعني (بلا تكليفي و سرگرداني) افتاد بنده زبان دراز چه خاكي بر سر كنم ؟


حتماً مسوولان توصيه پزشكان كه گفتند لاغري و ظريف شدن بايد تدريجي و منطقي باشد را نشنيدند.


اصلاً چرا راه دور برويم؟ قضيه لايحه بودجه و شصت، هفتاد روز از سال گذشته بي پولي دولت كه خودش يك دنيا سخن است اما خدا را شكر! دولتيان به دل من كارمند جيب سوارخ برسند و دولتمردان بدانند بي‌پولي و نق نوق زدن عيال و بچه‌ها آخر ماه چه مزه مي‌دهد!


آقا جون ! همين بي پولي براي لاغري بسه ديگر افشره درست كردن نمي‌خواد!


درست مثل زبان دراز (ظريف مريف) كه با يك فرمان مي‌تواند روي صندلي با يك متر عرض بنشيند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا